Kupując bilety przez internet musisz pamiętać... Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.   
sobota, 23 września 2017 11:32

Kupujesz bilety przez internet? Musisz pamiętać o kilku rzeczach

Atmosfera koncertu czy możliwość uczestniczenia w przedstawieniu teatralnym to niezwykłe doświadczenie. Dla wielu z nas cena biletu na takie wydarzenie ma drugorzędne znaczenie. Warto jednak pamiętać, że przy kupowaniu biletów przez internet możliwości ich zwrotu są ograniczone. Jak uniknąć niemiłej niespodzianki radzą eksperci Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych.

Kupowanie biletów na wydarzenia kulturalne już od dawna nie musi się wiązać z koniecznością stania w kolejkach do kas. Znacznie łatwiej i szybciej jest zrobić to przez internet. Wiele serwisów specjalizuje się w tego rodzaju transakcjach. Na niektóre wydarzenia często kupujemy bilety ze sporym wyprzedzeniem. Czasami jednak w ostatniej chwili trzeba zmienić plany: nieprzewidziany wyjazd, obowiązki służbowe, choroba i o koncercie czy przedstawieniu trzeba zapomnieć. Co wówczas zrobić z biletem, który często kosztował sporą część pensji?
– Niestety, w przypadku zakupu biletów na wydarzenia kulturalne czy sportowe o określonej dacie nie przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Dlatego nie można po prostu się rozmyślić i domagać się zwrotu pieniędzy – tłumaczy Marcin Jędrzejak z Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych.
Dlatego przed kliknięciem przycisku „Kup” lepiej upewnić się, czy data i miejsce wydarzenia nam pasują. Czasami w regulaminach pojawia się informacja, że zwrot wejściówki jest możliwy na kilka dni przed wydarzeniem. Nie jest to jednak regułą, dlatego zawsze warto przejrzeć dokument z zasadami sprzedaży.

Prawo do reklamacji

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku, gdy np. wydarzenie zostanie odwołane albo organizator zmieni jego datę. Wówczas klientowi przysługuje prawo do zgłoszenia reklamacji – skoro nie otrzymujemy tego, za co zapłaciliśmy, możemy odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy.
Co zrobić z biletem, którego nie możemy wykorzystać i nie jest to wina organizatora? Jedną z opcji jest sprzedaż. Warto spróbować wykorzystać do tego media społecznościowe – być może nasi znajomi będą zainteresowani skorzystaniem z okazji. Istnieją także specjalne strony, które umożliwiają osobom prywatnym sprzedaż biletów. Dobrze jest jednak wcześniej przeczytać ich regulamin i upewnić się, czy nie ma w nim żadnych kruczków.
Czasami warto także mimo wszystko spróbować napisać do działu obsługi serwisu internetowego, z której korzystaliśmy przy kupowaniu biletu. Niekiedy w wyjątkowych sytuacjach firma może zgodzić się na jakąś formę zwrotu pieniędzy. Trzeba jednak pamiętać, że z prawnego punktu widzenia serwis nie ma takiego obowiązku.

/źródło - /